Nieuws

Display marketing

Waar denk jij aan bij Pink Marketing? Een roze marketingstrategie? Nee, helaas is dat fout. Het is een bedrijf dat advertenties maakt voor zowel XS4ALL, Netflix en BCC. Bart Leeffers kwam op woensdag 13 november spreken namens Pinkmarketing over display marketing. Maar wat het precies is en wat het allemaal inhoudt kan je in de volgende stukken lezen.

 
Wat is display marketing?
Display marketing is een online marketinginstrument. De advertising die door verschillende bedrijven worden gemaakt bijvoorbeeld door Pinkmarketing zijn te zien op websites die door jouw doelgroep worden bezocht. Doorat deze advertising speciaal wordt gemaakt voor jouw doelgroep is hier sprake van gedefinieerde marketing. Deze advertising is te zien als beeldadvertenties en/of videoadvertenties. Deze vorm van marketing wordt gebruikt om een grotere naamsbekendheid te creëren, nieuwe bezoekers te bereiken en sales of leads te generen.
 
Hoe wordt het gebruikt?
Deze vorm van adverteren wordt ontzettend veel gebruikt. Je ziet het altijd op websites, denk maar eens na je ziet het op iedere nieuwssite en kledingsite. Want zonder die advertising bestaat er geen gratis nieuws, Google maps en YouTube. Veel van onze content is gratis, omdat er veel op te vinden is. Het wordt ook veel gebruikt bij bijvoorbeeld Black Friday, we worden doodgegooid met advertenties over hoeveel korting we wel niet krijgen. Deze vorm van advertising wordt al heel lang gebruikt. Het begon ooit in kranten, daarna tv, hierna online kranten, daarna steeds meer gesegmenteerde websites in bijvoorbeeld nieuws en voetbal. Maar er worden ook steeds meer advertenties gebruikt op video platformen zoals bijvoorbeeld YouTube en RTLXL. Wat wel belangrijk is om in je achterhoofd te houden is dat er een balans is tussen advertenties en de inhoud van de website zelf. Veel websites staan helemaal vol met advertenties en maar een klein gedeelte nieuws, zoals bijvoorbeeld Nu.nl.
 
Hoe ziet de toekomst eruit?
In de toekomst willen juist meer mensen goede kwaliteit nieuws hebben, dus mensen gaan betalen voor nieuws. Dan gaan er juist minder mensen op Nu.nl zitten, maar juist meer op Financieel Dagblad of De Volkskrant. Wel moet de adverteerder goed nadenken welke content past bij de doelgroep die hij aan wilt spreken, want dat blijft het startpunt.

Reacties

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen