Nieuws

Nieuwsartikel: Er gaat niks boven Groningen

Nieuwsartikel: Er gaat niks boven Groningen

 

Er gaat niets boven Groningen!

Die slogan heb je vast al eens vaker voorbij zien komen of wat dacht je van ‘City of Talent’. Maar waar komen die kreten nou eigenlijk vandaan? Marketing Groningen wil Groningen op de kaart zetten, zij zijn een organisatie die de aantrekkings- en bindingskracht van Groningen wil versterken onder (internationale) bezoekers, bewoners, bedrijven en ondernemend talent. Dit willen zij realiseren door goed samen te werken met de gemeente. 

 

Marketing Groningen

De slagzin van Marketing Groningen is ‘er gaat niets boven Groningen’. Een leuk weetje is dat dit ook de meest bekende citymarketing slogan van heel Nederland is. 

Marketing Groningen is naast merkenbouwer ook een belangrijke verbinder tussen en inspirator voor verschillende belanghebbende partijen op het gebied van toerisme en economie (Marketing Groningen). Ook is Marketing Groningen bezig met een economisch domein, namelijk City of Talent. Het doel van City of Talent is om een gezonde positie te creëren voor Groningen waar duurzame projecten, zoals energietransitie en healthy ageing, gerealiseerd kunnen worden. 

 

Fun facts over Groningen

Groningen is een geliefde stad, dit blijkt ook uit de toerisme cijfers. In 2017 waren er meer dan een half miljoen overnachtingen in onze prachtige stad en dit aantal blijft elk jaar groeien. Maar waar komen deze mensen nou allemaal vandaan? Met stipt op nummer 1 staat Duitsland (58%), op de tweede plaats staat België (11%) en op de derde plaats staat Engeland (6%).

Ook leuk om te weten is dat er in 2017 2.100.000 (!!) unieke bezoekers in Groningen zijn geweest en daarvan hebben 70.500 mensen de Martinitoren bezocht.                                                                                              

Campagnes Marketing Groningen

Een van Marketing Groningen haar kerntaken is het opzetten en uitvoeren van verschillende campagnes. ‘The city of talent’ is voor vele Groningers een bekende campagne. Deze is door Marketing Groningen uitgevoerd om Groningen neer te zetten als kennisstad, maar Groningen is meer dan een kennisstad. Dit laat Marketing Groningen zien in de vele lopende en jaarlijkse campagnes zoals de zomer- en wintercampagnes, UIT Groningen en Groningen live. ‘Er gaat niets boven Groningen’ is ook een zeer bekende campagne, en is opgericht voor de gehele provincie.

Geschreven door: de Redactiecommissie

Bron: Marketing Groningen

Reacties

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen